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Stadtmiller, E., K. Lindner, J. Mathieu & N. Gagarina (2016, November). Verfahren zur Identifizierung von bilingualen Kindern mit einem Risiko für USES: sprachspezifische Nachsprechtests von Nicht-Wörtern. 9. Interdisziplinäre Tagung über Sprachentwicklungsstörungen (ISES IX). Pädagogische Fachhochschule Heidelberg.

Lindner, K., J. Mathieu, J. Lomako & N. Gagarina (2016, Mai). Language-specific nonword repetition tasks to differentiate Russian-German children with and without specific language impairment (SLI). Eucldis 2016. Central European University, Budapest, Ungarn.

Kölling, M., N. Sürmeli, J. Lomako, J. Held, J. Wagner, K. Lindner & N. Gagarina (2015, Juli). Preschool bilinguals at risk for SLI: composite effects of language proficiency, narrative and repetition tasks. Bilingualism and Specific Language Impairment (BI-SLI 2015). Université de Tours, Frankreich.

Lomako J., J. Held, I. Lapenko, N. Gagarina & K. Lindner (2015, Mai). Using sentence repetition for the identification of Russian-German bilingual children at risk for SLI. The 10th International Symposium on Bilingualism (ISB10). University of Rutgers, New Brunswick, NJ, USA.

Held, J., J. Lomako, N. Gagarina & K. Lindner (2014, November). Identifizierung von sukzessiv bilingualen Kindern mit einem Risiko für SSES (Poster ). 8. Interdisziplinäre Tagung über Sprachentwicklungsstörungen (ISES VIII). Ludwig-Maximilians-Universität, München.

Lindner, K., J. Held, I. Lapenko, J. Wagner, D. Schmitt, O. Mele, J. Lomako & N. Gagarina (2014, Juli). Identifying successive bilingual children at risk for SLI (Poster). 13th Congress of the International Association of the Study of Child Language (IASCL). Amsterdam, Niederlande.

Heilig, P. & K. Lindner (2014, Juli). "My room is a rectangle." Strategies in written and spoken room descriptions of third, fifth and ninth graders (Poster). 13th Congress of the International Association of the Study of Child Language (IASCL). Amsterdam, Niederlande.

Pfeffer, K. & K. Lindner (2014, Juli). Narrative skills in children with SLI. A case of limited capacity? (Poster). 13th Congress of the International Association of the Study of Child Language (IASCL). Amsterdam, Niederlande.

Weidinger, N., K. Lindner, W. Ziegler, K. Hogrefe & G. Goldenberg (2014, Juli). Getting a grasp on children’s representational capacities in pantomime of object use (Poster). 13th Congress of the International Association of the Study of Child Language (IASCL). Amsterdam, Niederlande.

Lindner, K., J. Held, A.Werthmann, & N. Gargarina (2014, April). Learning case and agreement in German, Russian and Russian-German speaking children with and without SLI: a case for limited capacity (Poster). EUCLDIS 2013. Netherlands Institute of Advanced Studies in Humanities and Social Sciences (NIAS). Wassenaar, Niederlande.

Weidinger, N., K. Lindner, W. Ziegler, G. Goldenberg & K. Hogrefe (2012, Juli): Gestures with and without speech: What do they reveal about the developing gesture-speech system? (Poster). 6th International Conference for Gestures Studies, International Society for Gesture Studies (ISGS), Lund, Schweden.

Held, J., K. Lindner, J. Lomako & N. Gagarina (2013, Mai). Verbale und Nonverbale Indikatoren zur Identifizierung von Sprachentwicklungsstörungen bei sukzessiv bilingualen Kindergartenkindern: Entwurf eines Forschungsprojekts (Poster). Workshop In Zwei(t) Sprachen lernen. Wie viel Förderung braucht die Mehrsprachigkeit? München.

Lindner, K., J. Held, I. Lapenko, J. Wagner, N. Gagarina, J. Lomako, E. Valentik-Klein & O. Weber (2013, Mai). Verbal and nonverbal indicators for identifying specific language impairment in successive bilingual preschool children: a proposal (Poster). Child Language Impairment in Multilingual Contexts, Kraków, Polen.

Lindner, K. (2011, Juli). Production, comprehension, and linguistic awareness of subject-verb agreement and case marking in monolingual German children with and without SLI (Poster). 12th Congress of the International Association of the Study of Child Language. Montréal, Quebec, Kanada.

Weidinger, N., K. Lindner, W. Ziegler, G. Goldenberg & K. Hogrefe (2011, Juli). Gestures with and without speech. What do they reveal about the developing gesture-speech system (Poster). 12th Congress of the International Association of the Study of Child Language. Montréal, Quebec, Kanada.

Heilig, P. & K. Lindner (2011, Mai). „Mein Zimmer ist ein rechter Winkel.“ Linearisierungsstrategien bei mündlichen und schriftlichen Raumbeschreibungen von Schülern und Schülerinnen der Sekundarstufe I. Workshop Sprache(n):Lernen organisiert vom Graduiertenkolleg LIPP und der Fakultät für Sprach- und Literaturwissenschaften der Ludwig-Maximilians-Universität, München.

Held, J. & K. Lindner (2011, Mai). A proposal for a diagnostic instrument to identify successive bilingual children with SLI aged 4 to 6 learning German as their second language (Poster). XIII Meeting of the European Child Language Disorders Group. Thessaloniki, Griechenland.

Weidinger, N. , K. Hogrefe, G. Goldenberg, W. Ziegler & K. Lindner (2010, Juli). Gestures with and without speech: A developmental approach (Poster). 4th Conference of the International Society of Gesture Studies. Frankfurt / Oder.

Weidinger, N., K. Lindner, W. Ziegler, G. Goldenberg & K Hogrefe (2009, Juli). Measuring the complexity of gestures in children’s verbal and nonverbal communication (Poster). International conference Multimodality of communication in children: gestures, emotions, language and cognition. Toulouse, Frankreich.

Lindner. K. (2009, Juni). Appreciation of subject-verb agreement and case markers in sentence interpretation and production: Group data and individual data from monolingual German children with and without SLI. XII Meeting of the European Child Language Disorders Group. Dubrovnik, Kroatien.

Lindner, K. (2007, Oktober). Satzverstehensstrategien bei Kindern mit und ohne spezifische Sprachentwicklungsstörung (Poster). ICCLS 7. Münchner Wissenschaftstage. Ludwig-Maximilians-Universität, München.

Dimroth, C. & K. Lindner (2005, Juli). Finiteness in impaired L1 acquisition and untutored L2 acquisition. X. Congress of the International Association of the Study of Child Language. Berlin.

Jolinek, A. & K. Lindner (2005, Mai). On their way to finiteness: How Dutch- and German- learning children with SLI cut up the language acquisition task (Poster).
IX. Meeting of the European Child Language Disorders Group.
Abbé Royaumont, Frankreich.

Lindner, K. & C. Kieferle (2003, Oktober). Ging, gehte or gang? What do children in third and fourth grade know about past tense forms of irregular verbs? International conference: Oral language of school children: acquisition, teaching and remediation. Grenoble, Frankreich.

Kieferle, C. & K. Lindner (2003, Februar). Gehte or gang? What do children in third and fourth grade know about past tense forms and participles of strong and weak verbs? 25. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Sprachwissenschaft. München.

Lindner; K. (2002, Juli). Interpreting and producing case markers: Findings from German-learning children with and without specific language impairment. Joint meeting of the Symposium on Research in Child Language Disorders (SRCLD) and the International Congress for the Study of Child Language (IASCL). Madison, WI., USA.

Lindner; K. (2002 April). ... und noch einmal Finitheit. Oder Kinder mit SSES auf dem Weg zur Finitheit. 2. Interdisziplinäre Tagung über Sprachentwicklungsstörungen. Universität Potsdam, Potsdam Golm.

Lindner, K. (2000, Juni). Interpretation and production of case markers: A comparison of German-speaking normal children and children with SLI (Poster). VI Meeting of the European Child Language Disorders Group. Schloss Maurach / Bodensee.

Lindner, K. (2000, Juni). Kasuserwerb: Ein Vergleich von Verstehens- und Produktionsdaten von sprachunauffälligen Kindern und Kindern mit einer spezifischen Sprachentwicklungsstörung (Poster). 1. Interdisziplinäre Tagung über Sprachentwicklungsstörungen. München.

Lindner, K. (1999, Februar). Finitheit und Kinder mit SLI. 22. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Sprachwissenschaft. Marburg.

Lindner, K. (1998, Dezember). Zur Interpretation und Verwendung von Kasusmarkierungen. Sprachunauffällige und sprachauffällige Kinder im Vergleich.
26. Österreichische Linguistik-Jahrestagung. Klinische Linguistik & Sprachpathologie.
Salzburg.

Penner, Z., K. Lindner & C. Hamann (1998, Dezember). Stagnation im Erwerb der Satzstruktur bei deutschen Kindern mit Spracherwerbsstörungen. 26. Österreichische Linguistik-Jahrestagung. Klinische Linguistik & Sprachpathologie. Salzburg.

Penner, Z., K. Lindner & C. Hamann (1998, Juni). The structural deficit of SLI in German revisited. V Workshop of the European Child Language Disorders Group. Barcelona.

Lindner, K. (1996, Juni). The development of children's sentence interpretation strategies: A comparison of monolingual German-speaking normal and SLI children (Poster). Symposium for Research on Child Language Disorders. Madison, WI. USA.

Lindner, K. & H. Elsen (1996, Februar). Critical mass and overgeneralization: The case of German data. Workshop The Acquisition of Morphology in L1. 7th International Morphology Meeting. Wien.

Lindner, K. & H. Elsen (1996, Februar). Lernmechanismen und kontinuierliche Daten-sammlung. 18. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Sprachwissenschaft. Freiburg im Breisgau.

Lindner, K. (1995, September). German past participles revisited: The matter of phonological patterns. Groningen Assembly for Language Acquisition. Groningen.

Lindner, K. (1995, April). Zum Verstehen von Sätzen bei Vorschulkindern mit einer spezifischen Sprachentwicklungsstörung. 23. Wissenschaftliche Tagung der Deutschen Gesellschaft für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie. Würzburg.

Lindner, K., S. Stoll & K. Täubner (1994, Juni). The role of Aktionsarten in the acquisition of verb inflection: A comparison of normal and SLI children learning German as their first language (Poster). Symposium for Research on Child Language Disorders. Madison, WI. USA.

Lindner, K., S. Stoll & K. Täubner (1994, Mai).The role of Aktionsarten in the acquisition of verb inflection: A comparison of normal and SLI children learning German as their first language. European Symposium on Child Language Disorders. Garderen, Niederlande.

Lindner, K. (1993, August). Acquiring morphological markers: What is the matter with SLI children? 10th World Congress of Applied Linguistics. Amsterdam.

Lindner, K. (1992, Mai). Verb position and inflection in two German boys with specific language impairment. Lund Symposium on Child Language Disorder. Lund, Schweden.

Lindner, K. & B. Primus (1992, Februar). Kasushierarchie und strukturelle Hierarchie: Zwei Parameter der Universalgrammatik und der Spracherwerbsvariation. 14. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Sprachwissenschaft. Bremen.

Lindner, K. & C. Schelletter (1991, März). The development of sentence interpretation strategies: The case of German children. Child Language Seminar. Manchester, England.

Lindner, K. & C. Schelletter (1991, Oktober). Case and agreement in the development of sentence interpretation strategies. Crossing Boundaries: Formal and Functional Determinants of Language Acquisition. International Conference on Child Language. Tübingen.

Kaltenbacher, E. & K. Lindner (1990, März). Some aspects of delayed and deviant development in German children with specific language impairment. Conference on Child Language Disorders. Røros, Norwegen.

Lindner, K. (1989, September). Spracherwerb = Erwerb syntaktischer Strukturen + Erwerb anderer sprachlicher und nicht-sprachlicher Fähigkeiten? Hinweise aus der Entwicklung auffälliger Kinder. 9. Tagung für Entwicklungspsychologie. München.

Lindner, K. (1985, September). Referring to agreement: The use of the modal particle ja in 'Der Schwierige' by Hugo von Hofmannsthal. International Pragmatics Conference. Viareggio, Italien.

Lindner, K. & D. Zaefferer (1974, Dezember). Zur sprachlichen Handlungsfähigkeit 4- 6jähriger Kinder: Entwurf einer empirischen Untersuchung. 1. Salzburger Kolloquium über Kindersprache. Salzburg.

 
  AUF EINLADUNG  
  Lindner, K. (2016, June). Learning German as a second language. First results from a pilot study with two refugee children aged three and four. Keynote 3. Constructionist Approaches to Language Pedagogy (CALP 2). Universität Basel, Basel, Schweiz.

Weidinger, N., K. Lindner, W. Ziegler, K. Hogrefe & G. Goldenberg (2015, September). Development of gesture and narrative structure in five- and nine-year-old children. Centre for Languages and Literature, Lund University, Lund, Schweden.

Weidinger, N., K. Lindner, W. Ziegler, K. Hogrefe & G. Goldenberg (2015, Juli). Entwicklung von Gestik und Erzählstrukturen bei fünf- und neunjährigen Kindern, Workshop: Analyse von Geschichten und Beschreibungen von Kindern im Rahmen des Quaestio-Ansatzes. Institut für Deutsche Philologie, Ludwig-Maximilians-Universität, München.

Lindner, K. (2015, März ). "Ich geholfen. Ich stark." Methodische Probleme bei der Erforschung des Lernens einer Erst- und Zweitsprache. 6. Sprachwissenschaftliche Tagung für Promotionsstudierende (STAPS). Ludwig-Maximilians-Universität, München.

Lindner, K. (2012, Januar). How to identify sequential bilingual children with SLI aged 4-6 learning German as their second language. Psychology Colloquia/Kolloquium WS 2011-2012. Technische Universität Kaiserlautern Fachbereich Sozialwissenschaften, Fachgebiet Psychologie II. Kaiserslautern.

Lindner, K. (2011, März). Kongruenz und Kasus in Produktionsdaten von deutschen typisch entwickelten Kindern und Kindern mit einer spezifischen Sprachentwicklungs-störung. Studium näher an die Forschung. Psycholinguistik am ISF. Universität Heidelberg, Heidelberg.

Lindner, K. (2008, September). Ce que les apprenants ralentis peuvent nous montrer. L’acquisition de la 'finiteness' chez les apprenants d’une language seconde et les enfants avec SLI. Université de Montréal, Montréal, Kanada.

Lindner, K. (2008, September). Il n’y a rien que soit plus practique qu' une bonne théorie. Université de Montréal, Montréal, Kanada.

Lindner, K. (2008, September). L’acquisition de 'finiteness' (relatif à la conjugaison et à la position du verbe) chez des apprenants d’une langue seconde et chez des enfants avec SLI. Ècole d’Orthophonie, LÁVAL, Quebec City, Quebec, Kanada.

Lindner, K. (2008, März). Zu Verstehen und Produktion bei sprachauffälligen Kindern. Deutsches Seminar Universität Basel.

Lindner, K. (2007, März). Ce que des apprenants relantis peuvent nous montrer: L’acquisition de 'finiteness' chez des apprenants d’une langue secondaire et des enfants avec SLI. Université de Paris V, Paris, Frankreich.

Lindner, K., P. Noel & O. Dioubina (2005, November). Auto vs. Biene? Anmerkungen zur 'Dreimorigkeit' im Deutschen. Lipp Symposium zum Spracherwerb. Ludwig-Maximilians-Universität, München

Lindner, K. (2002, Juli). Problems in learning a first language: German children with specific language impairment. Special Guest Lecture at the Department of Speech and Hearing Disorders. Illinois State University at Bloomington, Ill., USA.

Lindner, K. (2002, April). Finiteness and children with SLI: or how far have they come? Max-Planck-Institut für Psycholinguistik. Nijmegen, Niederlande.

Lindner, K. (1995, Dezember). Zur Entwicklung des Satzverständnisses: Sprachunauffällige und sprachauffällige Kinder im Vergleich. Linguistisches Kolloquium. Ludwig-Maximilians-Universität, München.

Lindner, K. (1995, November). Zur Entwicklung des Satzverständnisses. Forschungsschwerpunkt Allgemeine Sprachwissenschaft. Berlin.

Lindner, K. (1995, Mai). Viele Wege führen nach Rom. Variationen in der Entwicklung grammatischer Fähigkeiten bei sprachunauffälligen und sprachauffälligen Kindern. Kinder- und Jugendpsychiatrischen Symposium über psychische Entwicklungs-störungen. München.

Lindner, K., S. Stoll & K. Täubner (1993, Mai). Aktionsarten und morphologische Markierung am Verb: Sprachauffällige und sprachunauffällige Kinder im Vergleich.
6. Kolloquium des DFG-Schwerpunktes Spracherwerb. Berlin.

Lindner, K. (1992, Mai). Zum Sprachverständnis bei sprachunauffälligen und dysphasischen Kindern. 5. Kolloquium des DFG-Schwerpunktes Spracherwerb.
Schloß Mickeln bei Düsseldorf.

Lindner, K. (1991, Oktober). Erste Ergebnisse zu Strategien beim Satzverständnis bei dysphasischen Kindern. 4. Tagung der Studiengruppenanbahnung Dysgrammatismus bei der Reimersstiftung. Bad Homburg.

Lindner, K. (1989, Juli). Zum Spracherwerb bei dysphasischen Kindern: Sprachspezifische Unterschiede? Universität Bielefeld. Bielefeld.

Lindner, K. (1988, September). The use of syntactic markers by language-impaired children acquiring English or German as their first language. First Meeting of the European Group for Research into Child Language Disorders. Leicester, England.