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  PUBLIKATIONEN  
  MONOGRAFIEN UND HERAUSGABEN  
  Lindner, K. (2014). Einführung in die Germanistische Linguistik. München: C.H. Beck.

Henricks, H., M. Hickmann & K. Lindner (Hgg.) (2010). Space, language and cognition: new advances in acquisition research. Special Issue. Cognitive Linguistics 21(2).

Lindner, K. & A. Hohenberger (Hgg.) (2009) Current approaches to language learning. Special Issue Linguistics 47(2).

Lindner, K. & Z. Penner (Hgg.) (2003). SLI across languages. Special issue on specific language impairment. Linguistics 41(2).

Lindner, Katrin (1983). Sprachliches Handeln bei Vorschulkindern. Linguistische Studien zur Organisation von Interaktion. Tübingen: Niemeyer, (Linguistische Arbeiten Bd. 116).
 
  AUFSÄTZE IN ZEITSCHRIFTEN (DURCH GUTACHTER)  
  Weidinger, N., K. Lindner, K. Hogrefe, W. Ziegler & G. Goldenberg (2016). Getting a Grasp on Children’s Representational Capacities in Pantomime of Object Use. Journal of Cognition and Development, DOI:10.1080/15248372.2016.1255625.

Mathieu, J., K. Lindner, J. Lomako & N. Gagarina (2016). „Wo bist du kleiner Monster?" Sprachspezifische nonword repetiton Tests zur Differenzierung von bilingual typisch entwickelten Kindern und entsprechenden Risikokindern mit USES. Forschung Sprache 1, 5-24.

Lindner, K., J. Held, J. Lomako & N. Gagarina (2014). Verbale und nonverbale Indikatoren zur Identifizierung von umschriebenen Sprachentwicklungsstörungen bei sukzessiv bilingualen Kindergartenkindern. Forschung Sprache 2, 58-68.

Lindner, K. & A. Hohenberger (2009). Concepts of development, learning and acquisition. Introduction to 'Current approaches to language learning' Linguistics 47, 211-239.

Dimroth, C. & K. Lindner (2005). Was langsame Lerner uns zeigen können. Der Erwerb der Finitheit im Deutschen durch einsprachige Kinder mit einer spezifischen Sprachentwicklungstörung und durch erwachsene Zweitsprachlerner. Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik 140, 40-60.

Lindner; K. & Z. Penner (2003). Introduction. Linguistics 41, 169-174.

Lindner, K. (2003). The development of sentence interpretation strategies in monolingual German-learning children with and without language impairment. Special issue on specific language impairment. Linguistics 41, 213 –254.

Lindner, K. (2002) Finiteness and children with specific language impairment: An exploratory study. Linguistics. Special issue on finiteness. Linguistics 40, 797-847.

Hamann, C., Z. Penner & K. Lindner (1998). German Impaired Grammar: The clause structure revisited. Language Acquisition 7, 193-245.

Lindner, K. & J. R. Johnston (1992). Grammatical morphology in language-impaired children acquiring English or German as their first language: A functional perspective. Applied Psycholinguistics 13, 115-129.

 
  AUFSÄTZE IN ZEITSCHRIFTEN ODER SAMMELBÄNDEN (AUF EINLADUNG)  
  Gagarina, N., J. Lomako, E. Stadtmiller & K. Lindner (angenommen). Language proficiency and narratives: A comparison of typically developing sequential bilinguals and those at risk of SLI. In: Dos Santos, C & L. de Almeida (Hgg.), Bilingualism and Specific Language Impairment. Amsterdam: John Benjamins.

Lindner, K. (2002). Neues zur Verarbeitung von Sprache im ersten und zweiten Lebensjahr. Fiduz. Infoblatt der medizinischen. Abteilung der Arbeitsstelle Frühförderung Bayern 5, 10, 19-21.

Noel Aziz Hanna, P., K. Lindner & A. Dufter (2002). The meter of nursery rhymes: universal versus language specific patterns. In: D. Restle & D. Zaefferer (Hgg.), Sounds and Systems. Studies in Structure and Change. A festschrift for TheoVenneman. S. 241-268. Berlin/ New York: Mouton de Gruyter.

Hamann, C., K. Lindner & Z. Penner (2001). Tense, reference time and language impairment in German children. In: C. Fery & W Sternefeld (Hgg.), Audiatur Vox Sapientiae. Festschrift für Arnim von Stechow. S. 182-213. Berlin: Akademie Verlag (Studia Grammatica 52).

Lindner, K. (1998). Overgeneralization revisited: The case of German past participles. In: R. Fabri, A. Ortmann & T. Parodi (Hgg.), Models of Inflection. S. 152-174. Tübingen: Niemeyer.

Lindner, K., Z. Penner & C. Hamann (1998). The structural deficits of specific language impairment in German. Arbeitsberichte Universität Konstanz. Nr. 89 S. 188-233.

Hamann, C., Z. Penner & K. Lindner (1997). German Impaired Grammar. ‘Reference time’ as indication for a syntax-discourse interface problem. Generous Generative Papers 5, 21-42.

Lindner, K. (1995). Acquisition and use of morphological markers: What is the matter with SLI children? In: M. Kovačević (Hg.), Language and language communication barriers. Research and theoretical perspectives in three European languages.
S. 71-95. Zagreb: Croatian University Press.

Primus, B. & K. Lindner (1994). Variation in grammar and first language acquisition.
A new concept of parameter in Universal Grammar. In: R. Tracy & E. Lattey (Hgg.),
How tolerant is UG ? Problems of learnability and language variation.
S. 185-204. Tübingen: Niemeyer.

Lindner, K. (1991). "Wir sind ja doch alte Bekannte". The use of ja and doch as modal particles. In: W. Abraham (Hg.), Discourse Particles. S. 163-201. Amsterdam: Benjamins. (Pragmatics and Beyond New Series vol. 12).

Kaltenbacher, E. & K. Lindner (1991). Some aspects of delayed and deviant development in German children with specific language impairment. In: P.E.Mjaavatn et al. (Hgg.), Proceedings of the conference on child language disorders. March 17-21.1990. Røros, Norway Norsk Senter for Barneforskning Report 24. S. 216-231. Trondheim, Norwegen.

Schöler, H. & K. Lindner (1990). Zum Lernen morphologischer Strukturen. In: G. Augst (Hg.), Der Deutschunterricht. Sonderheft: Spracherwerb. S. 60-78.

Ackermann, I., D. Heß & K. Lindner (1981). Zur Forschungssituation. In: I. Ackermann (Hg.), Kurt Tucholsky. Sieben Beiträge zu Werk und Wirkung. S. 7-45. München: text + kritik.

Lindner, K. & J. Wertheimer (1981). Formen des satirischen Dialogs in Kaspar Hausers Beiträgen zur 'Weltbühne'. In: I. Ackermann (Hg.), Kurt Tucholsky. Sieben Beiträge zu Werk und Wirkung. S. 131-161. München: text + kritik

Altmann, H. & K. Lindner (1979). Endlich: allein. In: K. Grubmüller, M. Reis & E. Hellgardt (Hgg.), Befund und Deutung. Zum Verhältnis von Empirie und Interpretation in Sprach- und Literaturwissenschaft. S. 22-79. Tübingen: Niemeyer.

Lindner, K. & D. Zaefferer (1976). Zur sprachlichen Handlungsfähigkeit 4 - 6jähriger Kinder: Entwurf einer empirischen Untersuchung. In : G. Drachman (Hg.), Akten des 1. Salzburger Kolloquiums über Kindersprache. S. 329-342. Tübingen: Narr.

Mitarbeiterin am Lexikon der Sprachwissenschaft, hg. von Hadumod Bußmann (Stuttgart: Kröner 1983) zuständig für die Gebiete 'Diskursanalyse', 'Konversations-analyse', 'Neurolinguistik' und 'Psycholinguistik'' in der zweiten deutschen Auflage 1990, in der erneut überarbeiteten Auflage, die 1996 in London bei Routledge in englischer Sprache erschien, in der dritten Auflage 2002 und in der vierten Auflage 2008.